Læselyst og læsefællesskaber: Evaluering af den nationale indsats Læselyst og læsefællesskaber for børn i indskolingens fritidstilbud
Research output: Book/Report › Report › Commissioned
Standard
Læselyst og læsefællesskaber : Evaluering af den nationale indsats Læselyst og læsefællesskaber for børn i indskolingens fritidstilbud. / Balling, Gitte.
Centralbibliotekernes Programstøtte, 2021. 65 p.Research output: Book/Report › Report › Commissioned
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - RPRT
T1 - Læselyst og læsefællesskaber
T2 - Evaluering af den nationale indsats Læselyst og læsefællesskaber for børn i indskolingens fritidstilbud
AU - Balling, Gitte
PY - 2021/11/29
Y1 - 2021/11/29
N2 - Denne rapport er resultatet af en evaluering afindsatsen Læselyst og læsefællesskaber for børn iindskolingens fritidstilbud. Indsatsen, der er støttetaf Slots- og Kulturstyrelsens udviklingspulje,blev igangsat i november 2019 og løb frem tilnovember 2021. Formålet med evalueringen er at undersøgeden samlede nationale indsats, hvor 35 folkebiblioteker har samarbejdet med 108 fritidsordninger om at etablere bogsamlinger oglæsehjørner i SFO’erne og introducere forskelligelæselyst-motiverende aktiviteter.Evalueringen har undersøgt, i hvilken gradog på hvilken måde børns læselyst er blevetstimuleret af de mange aktiviteter, samt hvilkeerfaringer henholdsvis bibliotekarer og pædagoger har gjort sig i forbindelse med samarbejdet. Endelig har evalueringen undersøgt, hvilkenindflydelse corona-situationen har haft påprojekternes udførelse.
AB - Denne rapport er resultatet af en evaluering afindsatsen Læselyst og læsefællesskaber for børn iindskolingens fritidstilbud. Indsatsen, der er støttetaf Slots- og Kulturstyrelsens udviklingspulje,blev igangsat i november 2019 og løb frem tilnovember 2021. Formålet med evalueringen er at undersøgeden samlede nationale indsats, hvor 35 folkebiblioteker har samarbejdet med 108 fritidsordninger om at etablere bogsamlinger oglæsehjørner i SFO’erne og introducere forskelligelæselyst-motiverende aktiviteter.Evalueringen har undersøgt, i hvilken gradog på hvilken måde børns læselyst er blevetstimuleret af de mange aktiviteter, samt hvilkeerfaringer henholdsvis bibliotekarer og pædagoger har gjort sig i forbindelse med samarbejdet. Endelig har evalueringen undersøgt, hvilkenindflydelse corona-situationen har haft påprojekternes udførelse.
M3 - Rapport
BT - Læselyst og læsefællesskaber
PB - Centralbibliotekernes Programstøtte
ER -
ID: 285727288