Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Standard
Informationskompetence : Set ud fra to forskellige praksisteorier. / Schreiber, Trine.
In: Dansk Biblioteksforskning, Vol. 7, No. 2/3, 2011, p. 95-107.Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - JOUR
T1 - Informationskompetence
T2 - Set ud fra to forskellige praksisteorier
AU - Schreiber, Trine
PY - 2011
Y1 - 2011
N2 - I de senere år er praksisteorier blevet anvendt indenfor undersøgelser og analyser af informationskompetence. Teorierne er dog indbyrdes forskellige og vil derfor have forskellige implikationer for analyser af informationskompetence. Det er artiklens formål at sammenligne to praksisteorier, nemlig Theodore Schatzki´s og Etienne Wenger´s teorier med hensyn til hvad de indebærer for et emne som informationskompetence.
AB - I de senere år er praksisteorier blevet anvendt indenfor undersøgelser og analyser af informationskompetence. Teorierne er dog indbyrdes forskellige og vil derfor have forskellige implikationer for analyser af informationskompetence. Det er artiklens formål at sammenligne to praksisteorier, nemlig Theodore Schatzki´s og Etienne Wenger´s teorier med hensyn til hvad de indebærer for et emne som informationskompetence.
KW - Informationskompetence
KW - Informationspraksis
M3 - Tidsskriftartikel
VL - 7
SP - 95
EP - 107
JO - Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling
JF - Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling
SN - 1604-7869
IS - 2/3
ER -
ID: 47034992