Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Informationskompetence : Set ud fra to forskellige praksisteorier. / Schreiber, Trine.

In: Dansk Biblioteksforskning, Vol. 7, No. 2/3, 2011, p. 95-107.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Schreiber, T 2011, 'Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier', Dansk Biblioteksforskning, vol. 7, no. 2/3, pp. 95-107. <http://www.danskbiblioteksforskning.dk/2011/nr2-3/Schreiber.pdf>

APA

Schreiber, T. (2011). Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier. Dansk Biblioteksforskning, 7(2/3), 95-107. http://www.danskbiblioteksforskning.dk/2011/nr2-3/Schreiber.pdf

Vancouver

Schreiber T. Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier. Dansk Biblioteksforskning. 2011;7(2/3):95-107.

Author

Schreiber, Trine. / Informationskompetence : Set ud fra to forskellige praksisteorier. In: Dansk Biblioteksforskning. 2011 ; Vol. 7, No. 2/3. pp. 95-107.

Bibtex

@article{cd484221f6ff4a7f9acfd3e232aec3a3,
title = "Informationskompetence: Set ud fra to forskellige praksisteorier",
abstract = "I de senere {\aa}r er praksisteorier blevet anvendt indenfor unders{\o}gelser og analyser af informationskompetence. Teorierne er dog indbyrdes forskellige og vil derfor have forskellige implikationer for analyser af informationskompetence. Det er artiklens form{\aa}l at sammenligne to praksisteorier, nemlig Theodore Schatzki´s og Etienne Wenger´s teorier med hensyn til hvad de indeb{\ae}rer for et emne som informationskompetence.",
keywords = "Informationskompetence, Informationspraksis",
author = "Trine Schreiber",
year = "2011",
language = "Dansk",
volume = "7",
pages = "95--107",
journal = "Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling",
issn = "1604-7869",
publisher = "Danmarks Biblioteksskole Aalborgafdelingen",
number = "2/3",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Informationskompetence

T2 - Set ud fra to forskellige praksisteorier

AU - Schreiber, Trine

PY - 2011

Y1 - 2011

N2 - I de senere år er praksisteorier blevet anvendt indenfor undersøgelser og analyser af informationskompetence. Teorierne er dog indbyrdes forskellige og vil derfor have forskellige implikationer for analyser af informationskompetence. Det er artiklens formål at sammenligne to praksisteorier, nemlig Theodore Schatzki´s og Etienne Wenger´s teorier med hensyn til hvad de indebærer for et emne som informationskompetence.

AB - I de senere år er praksisteorier blevet anvendt indenfor undersøgelser og analyser af informationskompetence. Teorierne er dog indbyrdes forskellige og vil derfor have forskellige implikationer for analyser af informationskompetence. Det er artiklens formål at sammenligne to praksisteorier, nemlig Theodore Schatzki´s og Etienne Wenger´s teorier med hensyn til hvad de indebærer for et emne som informationskompetence.

KW - Informationskompetence

KW - Informationspraksis

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 7

SP - 95

EP - 107

JO - Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling

JF - Nordisk Tidsskrift for Informationsvidenskab og Kulturformidling

SN - 1604-7869

IS - 2/3

ER -

ID: 47034992