Stine Grønbæk Jensen

Stine Grønbæk Jensen

Tenure Track Assistant Professor


  1. 2024
  2. Published

    Pigerne fra Sprogø

    Jensen, Stine Grønbæk & Smed, S., 2024, Lindhardt & Ringhof. 376 p.

    Research output: Book/ReportBookResearch

  3. 2023
  4. Published

    Vi har haft vores tid: Når de ældste afrunder livet

    Jensen, Stine Grønbæk, 2023, Aarhus Universitetsforlag. 284 p.

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

  5. 2022
  6. Published

    Livtag med fortiden: Når børnehjemsbørn erindrer

    Jensen, Stine Grønbæk, 2022, Aarhus: Aarhus Universitetsforlag. 371 p.

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

  7. 2020
  8. Published

    Erfaret magt: Frustrationer og fastholdelser på botilbud

    Jensen, Stine Grønbæk & Kragh, Jesper Vaczy, 2020, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 214 p. (University of Southern Denmark Studies in History and Social Sciences, Vol. 600).

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

  9. 2019
  10. At åbne skuffen: Om tidligere børnehjemsbørns transformationer af selvet og den sociale verden gennem erindringsarbejde

    Jensen, Stine Grønbæk, 31 Jan 2019, Odense: Syddansk Universitet. 362 p.

    Research output: Book/ReportPh.D. thesisResearch

  11. 2015
  12. Published

    På kanten af velfærdsstaten: Anbragte og indlagte i dansk socialforsorg 1933-1980

    Kragh, Jesper Vaczy, Jensen, Stine Grønbæk & Knage Rasmussen, J., 2015, Odense: Syddansk Universitetsforlag. 512 p.

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

  13. 2014
  14. Published

    Anbragt i historien: Et socialhistorisk projekt om anbragte og indlagte i perioden 1945-1980

    Kragh, Jesper Vaczy, Jensen, Stine Grønbæk, Knage Rasmussen, J. & Petersen, K., 2014, Svendborg Museum og Socialstyrelsen.

    Research output: Book/ReportBookResearch

  15. 2008
  16. Published

    Forvist til forsorg: Grønlændere med handicap nedsendt til Danmark

    Jensen, Stine Grønbæk & Knigge, M. L., 2008, Forlaget Udvikling.

    Research output: Book/ReportBookResearchpeer-review

ID: 218494157