Unges læsning i en digital tidsalder: Om unges holdninger til og erfaringer med læsning på skærm og papir

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Documents

Denne artikel undersøger unges holdning til og erfaring med at læse på skærm. Undersøgelsen bygger på den antagelse at unge, som er trænede mediebrugere, også er mere imødekommende over for at læse skønlitteratur i digital form. Med afsæt i den nyeste forskning inden for digital læsning diskuteres såvel læsningens betydning for unge og muligheder og udfordringer ved digital læsning. Artiklens empiriske grundlag udgøres af en fokusgruppeundersøgelse blandt 13-14 årige unge danske skoleelever. Undersøgelsen viser at mange unge vælger papirbogen, når de skal læse skønlitteratur.
Original languageDanish
JournalLearning Tech – Tidsskrift for læremidler, didaktik og teknologi
Issue number3
Pages (from-to)56-84
Number of pages29
ISSN2445-6810
Publication statusPublished - 1 Jun 2017

Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk


No data available

ID: 174631245