Det 'hybride Zoom': Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Det 'hybride Zoom' : Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum. / Hyldegård, Jette Seiden; Engerer, Volkmar Paul.

In: Læring og Medier (LOM), Vol. 15, No. 26, 2023, p. 1-21.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Hyldegård, JS & Engerer, VP 2023, 'Det 'hybride Zoom': Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum', Læring og Medier (LOM), vol. 15, no. 26, pp. 1-21. https://doi.org/10.7146/lom.v15i26.130478

APA

Hyldegård, J. S., & Engerer, V. P. (2023). Det 'hybride Zoom': Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum. Læring og Medier (LOM), 15(26), 1-21. https://doi.org/10.7146/lom.v15i26.130478

Vancouver

Hyldegård JS, Engerer VP. Det 'hybride Zoom': Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum. Læring og Medier (LOM). 2023;15(26):1-21. https://doi.org/10.7146/lom.v15i26.130478

Author

Hyldegård, Jette Seiden ; Engerer, Volkmar Paul. / Det 'hybride Zoom' : Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum. In: Læring og Medier (LOM). 2023 ; Vol. 15, No. 26. pp. 1-21.

Bibtex

@article{59d5bc54b518442d944674170e09e9b9,
title = "Det 'hybride Zoom': Feedback-forberedelse som motiverende {"}driver{"} mellem det synkrone og asynkrone l{\ae}ringsrum",
abstract = "Artiklen fokuserer p{\aa} feedback som ”driver” i online-undervisning, og ser n{\ae}rmere p{\aa} sammenh{\ae}ngen mellem den underviserstyrede feedback ”p{\aa} Zoom” og de studerendes selvorganiserede og feedback-relaterede forberedelsesaktiviteter ”bag om Zoom”. Der argumenteres for n{\o}dvendigheden af at se den asynkrone feedback-forberedelse og en synkron feedback-situation i undervisningen som {\'e}n samlet didaktisk enhed. Det begrundes gennem et analytisk og teoretisk funderet l{\ae}ringsdesign med fokus p{\aa} feedback-modtagerens forberedelse af et digitalt feedback-produkt til en given feedback-situation i undervisningen. L{\ae}ringsdesignet udvikles og afpr{\o}ves ifbm. et online tilvalgskursus p{\aa} K{\o}benhavns Universitet i for{\aa}ret 2021. Gennem et sp{\o}rgeskema (N=37) og et fokusgruppeinterview (N=6) unders{\o}ges feedback-modtagerens forberedelse af et ”feedback-egnet” produkt og indvirkningen p{\aa} hans/hendes motivation og engagement i online-undervisningen. Det konkluderes, at l{\ae}ringsdesignet kan styrke dynamikken mellem det synkrone og asynkrone l{\ae}ringsrum, og dermed kvalificere den studerendes l{\ae}ringsudbytte. Dog skal designet afpr{\o}ves didaktisk i flere kursussammenh{\ae}nge for at forst{\aa}, hvad der fremmer og/eller betinger feedback-forberedelse som motiverende ”driver” i det hybride l{\ae}ringsrum. ",
author = "Hyldeg{\aa}rd, {Jette Seiden} and Engerer, {Volkmar Paul}",
year = "2023",
doi = "10.7146/lom.v15i26.130478",
language = "Dansk",
volume = "15",
pages = "1--21",
journal = "L{\ae}ring og Medier",
issn = "1903-248X",
publisher = "Statsbiblioteket",
number = "26",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Det 'hybride Zoom'

T2 - Feedback-forberedelse som motiverende "driver" mellem det synkrone og asynkrone læringsrum

AU - Hyldegård, Jette Seiden

AU - Engerer, Volkmar Paul

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Artiklen fokuserer på feedback som ”driver” i online-undervisning, og ser nærmere på sammenhængen mellem den underviserstyrede feedback ”på Zoom” og de studerendes selvorganiserede og feedback-relaterede forberedelsesaktiviteter ”bag om Zoom”. Der argumenteres for nødvendigheden af at se den asynkrone feedback-forberedelse og en synkron feedback-situation i undervisningen som én samlet didaktisk enhed. Det begrundes gennem et analytisk og teoretisk funderet læringsdesign med fokus på feedback-modtagerens forberedelse af et digitalt feedback-produkt til en given feedback-situation i undervisningen. Læringsdesignet udvikles og afprøves ifbm. et online tilvalgskursus på Københavns Universitet i foråret 2021. Gennem et spørgeskema (N=37) og et fokusgruppeinterview (N=6) undersøges feedback-modtagerens forberedelse af et ”feedback-egnet” produkt og indvirkningen på hans/hendes motivation og engagement i online-undervisningen. Det konkluderes, at læringsdesignet kan styrke dynamikken mellem det synkrone og asynkrone læringsrum, og dermed kvalificere den studerendes læringsudbytte. Dog skal designet afprøves didaktisk i flere kursussammenhænge for at forstå, hvad der fremmer og/eller betinger feedback-forberedelse som motiverende ”driver” i det hybride læringsrum.

AB - Artiklen fokuserer på feedback som ”driver” i online-undervisning, og ser nærmere på sammenhængen mellem den underviserstyrede feedback ”på Zoom” og de studerendes selvorganiserede og feedback-relaterede forberedelsesaktiviteter ”bag om Zoom”. Der argumenteres for nødvendigheden af at se den asynkrone feedback-forberedelse og en synkron feedback-situation i undervisningen som én samlet didaktisk enhed. Det begrundes gennem et analytisk og teoretisk funderet læringsdesign med fokus på feedback-modtagerens forberedelse af et digitalt feedback-produkt til en given feedback-situation i undervisningen. Læringsdesignet udvikles og afprøves ifbm. et online tilvalgskursus på Københavns Universitet i foråret 2021. Gennem et spørgeskema (N=37) og et fokusgruppeinterview (N=6) undersøges feedback-modtagerens forberedelse af et ”feedback-egnet” produkt og indvirkningen på hans/hendes motivation og engagement i online-undervisningen. Det konkluderes, at læringsdesignet kan styrke dynamikken mellem det synkrone og asynkrone læringsrum, og dermed kvalificere den studerendes læringsudbytte. Dog skal designet afprøves didaktisk i flere kursussammenhænge for at forstå, hvad der fremmer og/eller betinger feedback-forberedelse som motiverende ”driver” i det hybride læringsrum.

U2 - 10.7146/lom.v15i26.130478

DO - 10.7146/lom.v15i26.130478

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 15

SP - 1

EP - 21

JO - Læring og Medier

JF - Læring og Medier

SN - 1903-248X

IS - 26

ER -

ID: 290470073