Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken. / Hamre, Bjørn.

In: Specialpaedagogik, Vol. 29, No. 5, 2009, p. 61-73.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Hamre, B 2009, 'Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken', Specialpaedagogik, vol. 29, no. 5, pp. 61-73.

APA

Hamre, B. (2009). Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken. Specialpaedagogik, 29(5), 61-73.

Vancouver

Hamre B. Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken. Specialpaedagogik. 2009;29(5):61-73.

Author

Hamre, Bjørn. / Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken. In: Specialpaedagogik. 2009 ; Vol. 29, No. 5. pp. 61-73.

Bibtex

@article{a4e8d3bc011542edb663bfb0ef0dd3ff,
title = "Problematiseringen af barnet i specialp{\ae}dagogikken",
abstract = "Denne artikel handler om de implicitte vurderingskriterie, der finder sted, n{\aa}r et barn henvises til specialundervisning. Udgangspunktet er 25 skolepsykologiske journaler, der blev anvendt i 2006 ved henvisning af b{\o}rn til Observationskolonien Terrasserne. Indfaldsvinklen til artiklen er en kritisk tilgang til, hvordan normalitetsopfattelser manifesterer sig i skolepsykologiske journaler, der legitimerer specialp{\ae}dagogisk praksis.",
author = "Bj{\o}rn Hamre",
year = "2009",
language = "Dansk",
volume = "29",
pages = "61--73",
journal = "Specialpaedagogik",
issn = "0107-0649",
publisher = "Danmarks Specialpaedagogiske Forening",
number = "5",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Problematiseringen af barnet i specialpædagogikken

AU - Hamre, Bjørn

PY - 2009

Y1 - 2009

N2 - Denne artikel handler om de implicitte vurderingskriterie, der finder sted, når et barn henvises til specialundervisning. Udgangspunktet er 25 skolepsykologiske journaler, der blev anvendt i 2006 ved henvisning af børn til Observationskolonien Terrasserne. Indfaldsvinklen til artiklen er en kritisk tilgang til, hvordan normalitetsopfattelser manifesterer sig i skolepsykologiske journaler, der legitimerer specialpædagogisk praksis.

AB - Denne artikel handler om de implicitte vurderingskriterie, der finder sted, når et barn henvises til specialundervisning. Udgangspunktet er 25 skolepsykologiske journaler, der blev anvendt i 2006 ved henvisning af børn til Observationskolonien Terrasserne. Indfaldsvinklen til artiklen er en kritisk tilgang til, hvordan normalitetsopfattelser manifesterer sig i skolepsykologiske journaler, der legitimerer specialpædagogisk praksis.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 29

SP - 61

EP - 73

JO - Specialpaedagogik

JF - Specialpaedagogik

SN - 0107-0649

IS - 5

ER -

ID: 180607733