Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Standard

Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet. / Hendricks, Vincent F.

Når medierne sætter dagsordenen. ed. / Vibeke Borberg et al. København : Djøf Forlag, 2021. p. 323-342 15.

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Harvard

Hendricks, VF 2021, Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet. in V Borberg et al (ed.), Når medierne sætter dagsordenen., 15, Djøf Forlag, København, pp. 323-342.

APA

Hendricks, V. F. (2021). Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet. In V. Borberg et al (Ed.), Når medierne sætter dagsordenen (pp. 323-342). [15] Djøf Forlag.

Vancouver

Hendricks VF. Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet. In Borberg et al V, editor, Når medierne sætter dagsordenen. København: Djøf Forlag. 2021. p. 323-342. 15

Author

Hendricks, Vincent F. / Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet. Når medierne sætter dagsordenen. editor / Vibeke Borberg et al. København : Djøf Forlag, 2021. pp. 323-342

Bibtex

@inbook{370816b8c55e4bd08c01c9d7cff3bc63,
title = "Opm{\ae}rksomheds{\o}konomien i mediemarkedet",
abstract = "P{\aa} informations- og mediemarkedet er opm{\ae}rksomhed kronaktivet. At henholdsvis forbruge egen og modtage andres opm{\ae}rksomhed er udgangspunktet for bilateral handel med opm{\ae}rksomhed. Opm{\ae}rksomhed fungerer b{\aa}de som valuta og kapital i informationsmarkedet, hvori medierne spiller en ganske s{\ae}rlig rolle som de store opm{\ae}rksomhedsbanker, der udlodder opm{\ae}rksomhedskreditter som banker udbyder finansielle kreditter i penge{\o}konomien. Strukturen og dynamikken af mediemarkedet resulterer i g{\ae}stfri milj{\o}er for opm{\ae}rksomhedsbobler i alt fra influencerkultur til fake news og misinformation. Mediernes dagsordenss{\ae}ttende rolle kan hurtigt blive dikteret af det, der larmer og suger opm{\ae}rksomhed til sig, frem for den information, der bidrager til mediernes egen kvalificerede redaktionelle beslutningsdygtighed og hertilh{\o}rende publicistiske forpligtelser.",
author = "Hendricks, {Vincent F}",
year = "2021",
month = jan,
day = "1",
language = "Dansk",
isbn = "9788757449631",
pages = "323--342",
editor = "{Borberg et al}, Vibeke",
booktitle = "N{\aa}r medierne s{\ae}tter dagsordenen",
publisher = "Dj{\o}f Forlag",

}

RIS

TY - CHAP

T1 - Opmærksomhedsøkonomien i mediemarkedet

AU - Hendricks, Vincent F

PY - 2021/1/1

Y1 - 2021/1/1

N2 - På informations- og mediemarkedet er opmærksomhed kronaktivet. At henholdsvis forbruge egen og modtage andres opmærksomhed er udgangspunktet for bilateral handel med opmærksomhed. Opmærksomhed fungerer både som valuta og kapital i informationsmarkedet, hvori medierne spiller en ganske særlig rolle som de store opmærksomhedsbanker, der udlodder opmærksomhedskreditter som banker udbyder finansielle kreditter i pengeøkonomien. Strukturen og dynamikken af mediemarkedet resulterer i gæstfri miljøer for opmærksomhedsbobler i alt fra influencerkultur til fake news og misinformation. Mediernes dagsordenssættende rolle kan hurtigt blive dikteret af det, der larmer og suger opmærksomhed til sig, frem for den information, der bidrager til mediernes egen kvalificerede redaktionelle beslutningsdygtighed og hertilhørende publicistiske forpligtelser.

AB - På informations- og mediemarkedet er opmærksomhed kronaktivet. At henholdsvis forbruge egen og modtage andres opmærksomhed er udgangspunktet for bilateral handel med opmærksomhed. Opmærksomhed fungerer både som valuta og kapital i informationsmarkedet, hvori medierne spiller en ganske særlig rolle som de store opmærksomhedsbanker, der udlodder opmærksomhedskreditter som banker udbyder finansielle kreditter i pengeøkonomien. Strukturen og dynamikken af mediemarkedet resulterer i gæstfri miljøer for opmærksomhedsbobler i alt fra influencerkultur til fake news og misinformation. Mediernes dagsordenssættende rolle kan hurtigt blive dikteret af det, der larmer og suger opmærksomhed til sig, frem for den information, der bidrager til mediernes egen kvalificerede redaktionelle beslutningsdygtighed og hertilhørende publicistiske forpligtelser.

UR - https://www.djoef-forlag.dk/book-info/nar-medierne-saetter-dagsordenen

M3 - Bidrag til bog/antologi

SN - 9788757449631

SP - 323

EP - 342

BT - Når medierne sætter dagsordenen

A2 - Borberg et al, Vibeke

PB - Djøf Forlag

CY - København

ER -

ID: 253445346