I den digitale opmærksomhedsøkonomi er vi alle data-produkter fanget i en krydsningen mellem et panoptikon og et kasino
Research output: Contribution to journal › Contribution to newspaper - Feature article › Communication
Standard
I den digitale opmærksomhedsøkonomi er vi alle data-produkter fanget i en krydsningen mellem et panoptikon og et kasino. / Hendricks, Vincent F.
In: Raeson, 16.03.2021.Research output: Contribution to journal › Contribution to newspaper - Feature article › Communication
Harvard
APA
Vancouver
Author
Bibtex
}
RIS
TY - INPR
T1 - I den digitale opmærksomhedsøkonomi er vi alle data-produkter fanget i en krydsningen mellem et panoptikon og et kasino
AU - Hendricks, Vincent F
PY - 2021/3/16
Y1 - 2021/3/16
N2 - Selvom informationstidsalderen byder på megen let tilgængelig information, er den imidlertid aldrig gratis. Prisen, der betales for information, er vores opmærksomhed, og i informationstidsalderen er den ikke blot en kognitiv ressource, den er ligeledes noget værd kapitalt. Det gør den ikke bare værdifuld for techgiganterne; det lægger også grundstenene til et overvågningssamfund af dystopiske, panoptiske dimensioner tilsat kasino-virksomhed.
AB - Selvom informationstidsalderen byder på megen let tilgængelig information, er den imidlertid aldrig gratis. Prisen, der betales for information, er vores opmærksomhed, og i informationstidsalderen er den ikke blot en kognitiv ressource, den er ligeledes noget værd kapitalt. Det gør den ikke bare værdifuld for techgiganterne; det lægger også grundstenene til et overvågningssamfund af dystopiske, panoptiske dimensioner tilsat kasino-virksomhed.
M3 - Bidrag til avis - Kronik
JO - Raeson
JF - Raeson
SN - 1902-2255
ER -
ID: 258341048