I dag er eleven altid måske-egnet

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Standard

I dag er eleven altid måske-egnet. / Hamre, Bjørn.

In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, Vol. 61, No. 4, 8, 2013, p. 68-77.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearch

Harvard

Hamre, B 2013, 'I dag er eleven altid måske-egnet', Dansk Pædagogisk Tidsskrift, vol. 61, no. 4, 8, pp. 68-77.

APA

Hamre, B. (2013). I dag er eleven altid måske-egnet. Dansk Pædagogisk Tidsskrift, 61(4), 68-77. [8].

Vancouver

Hamre B. I dag er eleven altid måske-egnet. Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2013;61(4):68-77. 8.

Author

Hamre, Bjørn. / I dag er eleven altid måske-egnet. In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2013 ; Vol. 61, No. 4. pp. 68-77.

Bibtex

@article{c2f821a1948e468d920f3b5389e7ea38,
title = "I dag er eleven altid m{\aa}ske-egnet",
abstract = "{"}M{\aa}ske-egnet{"} er i nutiden blevet oph{\o}jet til et p{\ae}dagogisk ideal, som elever inkluderes og ekskluderes efter. Det ses i de helt s{\ae}rlige forestillinger, der er knyttet til at manifestere sig som l{\ae}rerende i skolen i dag. Forestillingen om l{\ae}ring ses ikke alene i skolen, men afspejles i en samfundsdiskurs, hvor livslang l{\ae}ring er blevet et b{\ae}rende ideal. Elever i skolen fikseres i en m{\aa}ske-egnethed, der betyder at de aldrig for alvor d{\o}mmes ude, men heller aldrig kan f{\o}les sig sikre p{\aa} at v{\ae}re indenfor. Hvor elever tidligere blev d{\o}mt ude p{\aa} grund af manglende evner, omfattes elever i dag af et krav til at synligg{\o}re og forvalte deres potentialitet.",
author = "Bj{\o}rn Hamre",
year = "2013",
language = "Dansk",
volume = "61",
pages = "68--77",
journal = "Dansk P{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "4",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - I dag er eleven altid måske-egnet

AU - Hamre, Bjørn

PY - 2013

Y1 - 2013

N2 - "Måske-egnet" er i nutiden blevet ophøjet til et pædagogisk ideal, som elever inkluderes og ekskluderes efter. Det ses i de helt særlige forestillinger, der er knyttet til at manifestere sig som lærerende i skolen i dag. Forestillingen om læring ses ikke alene i skolen, men afspejles i en samfundsdiskurs, hvor livslang læring er blevet et bærende ideal. Elever i skolen fikseres i en måske-egnethed, der betyder at de aldrig for alvor dømmes ude, men heller aldrig kan føles sig sikre på at være indenfor. Hvor elever tidligere blev dømt ude på grund af manglende evner, omfattes elever i dag af et krav til at synliggøre og forvalte deres potentialitet.

AB - "Måske-egnet" er i nutiden blevet ophøjet til et pædagogisk ideal, som elever inkluderes og ekskluderes efter. Det ses i de helt særlige forestillinger, der er knyttet til at manifestere sig som lærerende i skolen i dag. Forestillingen om læring ses ikke alene i skolen, men afspejles i en samfundsdiskurs, hvor livslang læring er blevet et bærende ideal. Elever i skolen fikseres i en måske-egnethed, der betyder at de aldrig for alvor dømmes ude, men heller aldrig kan føles sig sikre på at være indenfor. Hvor elever tidligere blev dømt ude på grund af manglende evner, omfattes elever i dag af et krav til at synliggøre og forvalte deres potentialitet.

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 61

SP - 68

EP - 77

JO - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 4

M1 - 8

ER -

ID: 180608349