Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.
Translated title of the contribution | Børns biblioteker: nye vilkår, nye udfordringer, nye teorier, nye begreber |
---|---|
Original language | Swedish |
Title of host publication | Barnet, platsen, tiden : Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld |
Editors | Kerstin Rydsjö, Frances Hultgren, Louise Limberg |
Number of pages | 29 |
Place of Publication | Stockholm |
Publisher | Regionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek |
Publication date | 2010 |
Pages | 241 - 269 |
ISBN (Print) | 978-91-978490-3-6 |
Publication status | Published - 2010 |
Series | Stockholms stadsbiblioteks skriftserie |
---|---|
Volume | 16 |
ID: 47054203