Barns bibliotek: nya villkor, nya utmaningar, nya teorier, nya begrepp

Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

Den samfundsmæssige udvikling udfordrer skole- og børnbiblioteker. Ny teknologi, nye medier, nye veje til oplysning, oplevelse, viden og æstetisk erfaring skal integreres og dermed forny både pædagogik, undervisning og kulturformidling. De samfundsmæssige faktorer, der udfordrer de to bibliotekstyper er overordnet set de samme. Svarene på udfordringerne er det ikke. De senmoderne vilkår synliggør forskellene. det er grundlaget for disse forskelle, artiklen indkredser og bestemmer med det mål at bidrage til en præcisering af de forskellige faglige profiler.
Translated title of the contributionBørns biblioteker: nye vilkår, nye udfordringer, nye teorier, nye begreber
Original languageSwedish
Title of host publicationBarnet, platsen, tiden : Teorier och forskning i barnbibliotekets omvärld
EditorsKerstin Rydsjö, Frances Hultgren, Louise Limberg
Number of pages29
Place of PublicationStockholm
PublisherRegionbibliotek Stockholm/Stockholms Stadsbibliotek
Publication date2010
Pages241 - 269
ISBN (Print)978-91-978490-3-6
Publication statusPublished - 2010
SeriesStockholms stadsbiblioteks skriftserie
Volume16

ID: 47054203