Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Sisters Hope : En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens. / Lawaetz, Anna; Worre Hallberg, Gry.

In: Peripeti, Vol. 15, No. Kunstpædagogik, 01.06.2011, p. 104-112.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Lawaetz, A & Worre Hallberg, G 2011, 'Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens', Peripeti, vol. 15, no. Kunstpædagogik, pp. 104-112.

APA

Lawaetz, A., & Worre Hallberg, G. (2011). Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens. Peripeti, 15(Kunstpædagogik), 104-112.

Vancouver

Lawaetz A, Worre Hallberg G. Sisters Hope: En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens. Peripeti. 2011 Jun 1;15(Kunstpædagogik):104-112.

Author

Lawaetz, Anna ; Worre Hallberg, Gry. / Sisters Hope : En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens. In: Peripeti. 2011 ; Vol. 15, No. Kunstpædagogik. pp. 104-112.

Bibtex

@article{8da39e967c2548d59fca93e544255c05,
title = "Sisters Hope: En kunstp{\ae}dagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens",
abstract = "I denne artikel indf{\o}res l{\ae}seren i fiktionsuniverset og l{\ae}ringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder {"}levende og relationelle fiktive paralleluniverser{"}. Is{\ae}r udfoldes forskydningen af l{\ae}rer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle l{\ae}ringsmetoder. ",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, Fiktionsstrategier, Undervisningsmetode, Fictional strategies, Teaching strategies",
author = "Anna Lawaetz and {Worre Hallberg}, Gry",
year = "2011",
month = jun,
day = "1",
language = "Dansk",
volume = "15",
pages = "104--112",
journal = "Peripeti",
issn = "1604-0325",
publisher = "Afdeling for Dramaturgi, Institut for {\AE}stetiske Fag",
number = "Kunstp{\ae}dagogik",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Sisters Hope

T2 - En kunstpædagogisk strategi forankret i en samtidkunstnerisk tendens

AU - Lawaetz, Anna

AU - Worre Hallberg, Gry

PY - 2011/6/1

Y1 - 2011/6/1

N2 - I denne artikel indføres læseren i fiktionsuniverset og læringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder "levende og relationelle fiktive paralleluniverser". Især udfoldes forskydningen af lærer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle læringsmetoder.

AB - I denne artikel indføres læseren i fiktionsuniverset og læringsmetoden Sisters Hope, der er inspireret af en ny tendens indenfor performancekunsten, som vi kalder "levende og relationelle fiktive paralleluniverser". Især udfoldes forskydningen af lærer- og elevrollen indenfor Sisters Hopes absurde univers i forhold til mere traditionelle læringsmetoder.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Fiktionsstrategier

KW - Undervisningsmetode

KW - Fictional strategies

KW - Teaching strategies

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 15

SP - 104

EP - 112

JO - Peripeti

JF - Peripeti

SN - 1604-0325

IS - Kunstpædagogik

ER -

ID: 36004051