Gerd Christensen
Associate Professor
Department of Communication
Karen Blixens Plads 8
2300 København S
- Published
Indledning: ekskursion i et postmoderne landskab
Jensen, Torben Bechmann & Christensen, Gerd, 2005, Psykologiske og pædagogiske metoder: Kvalitative og kvantitative forskningsmetoder i praksis. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 7-22Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Køn og alder som skæbnefællesskaber?
Bertelsen, E. & Christensen, Gerd, 2012, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & Ellegaard, T. (eds.). 2 ed. København: Hans Reitzels Forlag, Vol. 1. p. 526-538 13 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Køn og kønsforståelser i pædagogik
Bertelsen, E. & Christensen, Gerd, 25 Jan 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (eds.). 3 ed. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, p. 350-368 19 p. (Pædagogik og samfund, Vol. 2).Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Uro og disciplin til diskussion
Christensen, Gerd, 2006, Uro og disciplin i skolen. Frederiksberg: Roskilde Universitetsforlag, p. 93-122 30 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Introduktion til den positive psykologis metode
Christensen, Gerd & Andersen, F. Ø., 2012, Den positive psykologis metoder: Forskning, assesment, test, udviklingsarbejde og intervention. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (eds.). Viborg: Dansk Psykologisk Forlag, p. 9-16 7 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Den positive psykologiens vitenskapsteori - kritisk-analytiske betragtninger
Christensen, Gerd, 2013, Den positive psykologiens metoder: Forskning, kartleggning, testning, utviklingsarbeid og intervensjon. Christensen, G. & Andersen, F. Ø. (eds.). Oslo: Gyldendal Norsk Forlag, p. 223-236 14 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
Subjektivitet og naturalisering
Christensen, Gerd & Zahavi, Dan, 2003, Subjektivitet og videnskab: Bevidsthedsforskning i det 21. århundrede. Roskilde Universitetsforlag, p. 5-13 9 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research
- Published
Den positive psykologis videnskabsteori - kritisk-analytiske betragtninger
Christensen, Gerd, 2012, Den positive psykologis metoder: Forskning, assesment, test, udviklingsarbejde og intervention. Andersen, F. Ø. & Christensen, G. (eds.). København: Dansk Psykologisk Forlag, p. 241-255 15 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
The didactics of group work: between means and aims in theory and practice
Christensen, Gerd, 2017, Dealing with conceptualisations of learning: learning between means and aims in theory and practice. Qvortrup, A. & Wiberg, M. (eds.). Rotterdam: Brill | Sense, p. 81-90 10 p.Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
- Published
At lære gennem tænkning og erfaring
Christensen, Gerd & Wiberg, M., 2019, Det lærende menneske: At lære på forskellige måder : Seks tilgange til pædagogisk praksis. Brodersen, P. (ed.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 27-47 21 p. 1Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
ID: 10411
Most downloads
-
504
downloads
Gender Constructions and Legitimacy among University Students
Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Book chapter › Research › peer-review
Published -
349
downloads
Power, ethics and the production of subjectivity in the group interview
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published -
295
downloads
Genealogy and educational research
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Published