Museerne i den danske oplevelsesøkonomi: - når oplysning bliver til en oplevelse
Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapport › Rapport › Forskning
Rapporten belyser de offentlige museers rolle i oplevelsesøkonomien og diskuterer, hvor grænserne til andre typer af oplevelsesattraktioner går. Havd er deres specielle egenart, og hvordan legitimeres de i et flydende museumsfelt, hvor museunsbegrebet er under forandring? Kan - og skal - museerne løse samfundsmæssige opgaver gennem kreative alliancer og som ressource i by- og regionsudviklingen, og kan de gøre det uden at der lægges pres på deres troværdighed og autenticitet?
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Samfundslitteratur |
Antal sider | 145 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7071-005-3 |
Status | Udgivet - 2008 |
- oplevelsesøkonomi, museer, kreative alliancer, oplysning, oplevelse
Forskningsområder
ID: 47042814