Goddag mand, økseskaft

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Standard

Goddag mand, økseskaft. / Saugstad, Tone.

In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift, No. 4, 04.12.2014, p. 44 - 52.

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Harvard

Saugstad, T 2014, 'Goddag mand, økseskaft', Dansk Pædagogisk Tidsskrift, no. 4, pp. 44 - 52.

APA

Saugstad, T. (2014). Goddag mand, økseskaft. Dansk Pædagogisk Tidsskrift, (4), 44 - 52.

Vancouver

Saugstad T. Goddag mand, økseskaft. Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2014 Dec 4;(4):44 - 52.

Author

Saugstad, Tone. / Goddag mand, økseskaft. In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2014 ; No. 4. pp. 44 - 52.

Bibtex

@article{93e6e9c1969742bda65657d2ccbf51c9,
title = "Goddag mand, {\o}kseskaft",
abstract = "P{\ae}dagogiske udfordringer i det senmoderne samfund med fokus p{\aa} skolens liv-l{\ae}re problem. Kravet om, at skolens kundskaber skal v{\ae}re direkte nyttige i det praktiske liv har f{\o}rt til indf{\o}relsen af kompetencem{\aa}l for skolens l{\ae}ring. Ud fra et Aristotelisk perspektiv diskuteres nogle af problemerne ved flytte skolens m{\aa}l fra dannelse til kompetence.",
author = "Tone Saugstad",
year = "2014",
month = dec,
day = "4",
language = "Dansk",
pages = "44 -- 52",
journal = "Dansk P{\ae}dagogisk Tidsskrift",
issn = "0904-2393",
publisher = "Foreningen bag Udgivelsen af Dansk Paedagogisk Tidsskrift",
number = "4",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Goddag mand, økseskaft

AU - Saugstad, Tone

PY - 2014/12/4

Y1 - 2014/12/4

N2 - Pædagogiske udfordringer i det senmoderne samfund med fokus på skolens liv-lære problem. Kravet om, at skolens kundskaber skal være direkte nyttige i det praktiske liv har ført til indførelsen af kompetencemål for skolens læring. Ud fra et Aristotelisk perspektiv diskuteres nogle af problemerne ved flytte skolens mål fra dannelse til kompetence.

AB - Pædagogiske udfordringer i det senmoderne samfund med fokus på skolens liv-lære problem. Kravet om, at skolens kundskaber skal være direkte nyttige i det praktiske liv har ført til indførelsen af kompetencemål for skolens læring. Ud fra et Aristotelisk perspektiv diskuteres nogle af problemerne ved flytte skolens mål fra dannelse til kompetence.

M3 - Tidsskriftartikel

SP - 44

EP - 52

JO - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

JF - Dansk Pædagogisk Tidsskrift

SN - 0904-2393

IS - 4

ER -

ID: 131799862