Trine Øland

Trine Øland

Associate Professor


  1. 2017
  2. Published

    Homo ludens - et opråb for legen

    Saugstad, T., Øland, Trine, Canger, T. & Schmidt, L. S. K., Dec 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 4, p. 2-5 4 p.

    Research output: Contribution to journalEditorial

  3. Published

    Redaktionel indledning til tema: Pædagogisk arbejde med de fremmede - det gode, det bedre og det bedste

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 Sep 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 3, p. 2-6 5 p.

    Research output: Contribution to journalEditorial

  4. Published

    Smil og velkommen! Om flygtningehjælperens godgørende lyster

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, 12 Sep 2017, In: Dansk Pædagogisk Tidsskrift. 2017, 3, p. 37-49 13 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

  5. Published

    Multi-Professional Panics in the Aftermath of Refugee Arrivals

    Padovan-Özdemir, M. & Øland, Trine, Aug 2017.

    Research output: Contribution to conferencePaperResearchpeer-review

  6. Published

    Det registrerede og det væsentlige - om anerkendelse som praksisform

    Øland, Trine, 25 Jan 2017, Klassisk og moderne pædagogisk teori. Andersen, P. Ø. & T. E. (eds.). 3 ed. Kbh.: Hans Reitzels Forlag, p. 371-385 15 p. (Pædagogik og samfund, Vol. 2).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  7. Published

    Reformpædagogik - progressiv pædagogik

    Øland, Trine, 20 Jan 2017, Didaktikhåndbogen: Teorier og temaer. Laursen, P. F. & Kristensen, H. J. (eds.). København: Hans Reitzels Forlag, p. 107-127 20 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

  8. Published

    Symbolske praktikker og socialhistoriske dynamikker i velfærdsarbejdet med flygtninge og indvandrere

    Øland, Trine, 2017, In: Uddannelseshistorie. 2017, 51. årbog, p. 89-110 22 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlepeer-review

  9. Published

    ‘‘Human potential’ and progressive pedagogy: a long cultural history of the ambiguity of ‘race’ and ‘intelligence’’

    Øland, Trine, 2017, Sociology of Education II. Ball, S. J. (ed.). London: Routledge, (Routledge's Major Themes in Education series).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

ID: 8942