Når inklusionsbestræbelser ender i eksklusion: Lærerfaglige udfordringer i en tid med test, faglighed og evaluering
Research output: Contribution to journal › Journal article › Research › peer-review
Documents
- grumloese422
6.14 MB, PDF document
Denne artikel viser, at internationale dagsordner om test, faglighed og evaluering i skolen udfordrer mere etisk forankrede pædagogikker i praksis. Artiklen viser konsekvenserne heraf for skolens praksis. I det første empiriske nedslag (Hedegaard-Sørensen & Grumløse 2016) viser vi, hvordan et skolepolitisk fokus på linje med internationale dagsordner drejer læreres fokus mod en fag-faglig og læringsfokuseret tilgang. I det andet empiriske nedslag (Grumløse, Kaas & Berg 2020) viser vi, hvordan forskellige evalueringsredskaber, hvor intentionerne er at skabe trivsel og deltagelse for alle børn, ender med at fungere som ekskluderende teknologier.
Original language | Danish |
---|---|
Journal | Cepra-Striben |
Volume | 27 |
Pages (from-to) | 28-37 |
ISSN | 1903-8143 |
DOIs | |
Publication status | Published - Mar 2021 |
Number of downloads are based on statistics from Google Scholar and www.ku.dk
No data available
ID: 251177930